Lindex og kundene sammen i kampen mot brystkreft

For 15. året på rad allierer Lindex seg igjen med kundene sine i oktober for å støtte kampen mot brystkreft. Line Marte og de ansatte på Lindex samler inn penger til kreftforskning og øker bevisstheten om brystkreft med flere produkter utformet for kampanjen.


— Det føles utrolig godt å kunne være med å bidra til en så viktig sak som kampen mot brystkreft, og vi håper at det vi får inn under årets Rosa Sløyfe-kampanje vil hjelpe kvinner over hele landet, sier Line Marte, butikkleder hos Lindex på Sjøsiden.

FREDAG 5. OG LØRDAG 6. OKTOBER 10 % PÅ HELE BUTIKKEN TIL INNTEKT FOR KAMPEN MOT KREFT!

en viktig tradisjon


Lindex har vært en stolt partner av Rosa sløyfe kampanjen siden 2003, en kampanje som berører Lindex-ansatte og kunder. Med mye engasjement og stolthet har Lindex økt bevisstheten om brystkreft og sammen med sine kunder i Norge bidratt med over 25 millioner kroner til kreftforskning så langt. Totalt har Lindex konsernet til nå bidratt med 126 millioner kroner.

— Mange av våre kunder og medarbeidere er kvinner, derfor er kampen mot brystkreft viktig for oss. Brystkreft er en sykdom som berører mange av oss. Som et stort moteselskap har vi sammen med våre kunder muligheten til å bidra gjennom ulike aktiviteter i våre butikker, sier Country Manager i Norge, Camilla Pedersen.



Stort engasjement


Lindex har i år designet et spesielt armbånd og en handleveske hvor alle inntektene blir donert til kreftforskning. I tillegg donerer Lindex ti prosent av salgsprisen til et utvalg av accessoirers til saken.

— Vi merker at det er stort fokus rundt temaet brystkreft akkurat denne tiden. Mange kommer innom oss bare for å kjøpe Rosa Sløyfe-produktene spesielt laget til kampanjen, mens andre synes det er godt å vite at en del av beløpet de handler for går til nettopp denne kampsaken, sier Line Marte.

I tillegg de tradisjonelle Rosa sløyfe-produktene, gir Lindex også 10% til kreftsaken ved kjøp av utvalgte tilbud i butikken.

— Kunder som allerede har kjøpt de faste Rosa Sløyfe-produktene fra tidligere kampanjer, kan likevel støtte kreftsaken når de handler noen av de merkede produktene våre. Disse er veldig fine å ha, enten til seg selv eller som gave til andre, sier Line Marte og viser frem noen av plaggene på 10%-stativet.



Det vil også være salg av rosa sløyfer og andre lokale aktiviteter flere steder i landet i oktober måned. Årets designer av den tradisjonelle rosa sløyfen er Kari Traa.


Rosa Sløyfe-kampanjen kjøres i alle Lindex-butikker og på nett 1. - 31. oktober.



Tekst og bilder delvis hentet fra: Lindex.com